واکنش ترامپ به آزادی مدیر اقتصادی هوآوی چین

به گزارش تیم علمی، رئیس جمهور آمریکا به آزادی مدیر اقتصادی هوآوی چین که در کانادا و به اتهام نقض تحریم های ایران بازداشت شده بود واکنش نشان داد.

واکنش ترامپ به آزادی مدیر اقتصادی هوآوی چین

با تور چین سفری فراموش نشدنی را تجربه کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران ، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در مصاحبه با رویترز اعلام نمود که با وجود خشم و ناراحتی ها به دلیل قتل جمال خاشقجی اما از محمد بن سلمان ولیعهد عربستان دفاع می نماید.

وی تاکید نمود که بن سلمان هم اکنون امور عربستان را در دست دارد و درباره کوشش ها در داخل خاندان حاکم در عربستان برای جلوگیری از به قدرت رسیدن بن سلمان نشنیده ام.

رئیس جمهور آمریکا افزود که ممکن است که آزاد شدن مدیر اقتصادی شرکت هوآوی چین بخشی از یک توافق تجاری گسترده تر با چین باشد.

ساعتی پیش دادگاه عالی کانادا مدیر اقتصادی شرکت هوآوی چین را با وثیقه ای به ارزش 10 میلیون دلار آزاد کرد.

کانادا شنبه هفته پیش خانم منگ را در شهر ونکوور دستگیر نموده بود. این مدیر ارشد شرکت هواوی متهم است که به دروغ به بانک انگلیسی HSBC اعلام نموده است که شرکت او از قوانین تحریمی آمریکا علیه ایران تبعیت نموده است، در حالی که ظاهرا یکی از شرکت های زیرمجموعه هواوی این تحریم ها را نقض نموده است.

طبق اعلام وزارت خارجه چین، به سفیر کانادا در پکن اعلام شده است که بازداشت خانم منگ عملی بسیار شنیع است و از دولت کانادا خواسته شده است تا فورا وی را آزاد کند.

چین به کانادا هشدار داده بود که عدم آزادی مدیر ارشد هواوی عواقب زیادی در پی خواهد داشت.

کانادا منگ را به درخواست مقامات قضایی آمریکا دستگیر نموده وجاستین ترودو نخست وزیر کانادا مدعی شده بود که هیچ انگیزه سیاسی در بازداشت مدیر اقتصادی شرکت هوآوی چین وجود نداشته است.

.

منبع: تسنیم
انتشار: 15 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sctm.ir شناسه مطلب: 305

به "واکنش ترامپ به آزادی مدیر اقتصادی هوآوی چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش ترامپ به آزادی مدیر اقتصادی هوآوی چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید