چین یک شهروند کانادایی را به اتهام قاچاق مواد مخدر محاکمه می نماید

به گزارش تیم علمی، دادگاهی در چین روز شنبه یک شهروند کانادایی را به اتهام قاچاق مقادیر زیادی مواد مخدر، محاکمه می نماید.

چین یک شهروند کانادایی را به اتهام قاچاق مواد مخدر محاکمه می نماید

برای دریافت خدمات ویزای کانادا با مجربترین کارشناسان کشور همراه باشید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، یک پورتال خبری دولتی چین اعلام نموده، دادگاهی در چین، روز شنبه یک شهروند کانادایی به نام رابرت لوید شلنبرگ را به اتهام قاچاق مواد مخدر محاکمه می نماید.

به نوشته خبرگزاری رویترز، پورتال دولتی شهر دالیان اواخر روز چهارشنبه گفته است جلسه مذکور جلسه دادگاه تجدید نظر است. پیش از این یک دادگاه چینی شلنبرگ را در اتهام قاچاق مقادیر بالایی از مواد مخدر گناهکار شناخته بود.

اتهام حمل مواد مخدر در چین با مجازات های سنگینی روبرو می گردد. در سال 2009 چین در اقدامی که اعتراض شدید لندن را به همراه داشت، یک انگلیسی را به جرم قاچاق مواد مخدر اعدام کرد.

یک سخنگوی وزارت خارچه چین گفته از مسئله محاکمه شلنبرگ بی اطلاع است. دولت کانادا هنوز به این دادگاه واکنشی نشان نداده، اما در هفته های گذشته برای آزاد شدن دو تبعه دیگرش که اوایل همین ماه دستگیر شده بودند چین را تحت فشار گذاشته است.

دستگیری این اتباع کانادایی در چین، پس از بازداشت مدیر اقتصادی منگ وانژو شرکت هواوی چین در کانادا اتفاق افتاده است. با این حال، هیچ یک از دو کشور، ارتباطی بین این دو دستگیری عنوان ننموده اند.

منگ ماه گذشته به درخواست آمریکا و در حالی که در برای تعویض پرواز در فرودگاهی در کانادا حضور داشت، بازداشت شد. واشنگتن منگ را به کوشش برای دور زدن تحریم های ایران متهم نموده و استرداد او را خواهان است.

چین با رد اتهامات واشنگتن، به آمریکا و کانادا هشدار داده است که استرداد منگ و صدور حکم علیه او، برای این دو کشور تبعات سنگینی در پی دارد. دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا چندی پیش تلویحا تایید کرد که بازداشت منگ با هدف ایجاد اهرم فشار علیه پکن در جنگ تجاری میان آمریکا و چین اجرا شده است.

ق

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 5 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sctm.ir شناسه مطلب: 275

به "چین یک شهروند کانادایی را به اتهام قاچاق مواد مخدر محاکمه می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین یک شهروند کانادایی را به اتهام قاچاق مواد مخدر محاکمه می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید