واکنش دمشق به لایحه ضد چینی آمریکا

به گزارش تیم علمی، به گزارش خبرنگاران به نقل از سانا، سوریه امروز دخالت آشکار آمریکا در امور داخلی چین و لایحه تصویب شده توسط مجلس نمایندگان آمریکا را به شدت محکوم و تاکید نمود که این قطعنامه ها قانون بین الملل را نقض می نمایند.

واکنش دمشق به لایحه ضد چینی آمریکا

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

یک منبع رسمی در وزارت امور خارجه سوریه به خبرگزاری سانا اظهار داشت: لایحه ای به نام قانون سیاست حقوق بشر اویغور برای سال 2019 در تضاد با کوشش های دولت چین برای مبارزه با تروریسم و افراط گرایی و متناقض با قانون بین المللی است.

شایان ذکر است که مجلس نمایندگان آمریکا روز سه شنبه لایحه ای را به بحث گذاشت که به بهانه نحوه برخورد پکن با اقلیت مسلمان اویغور دولت دونالد ترامپ را به تشدید واکنشهای واشنگتن در قبال چین ملزم می نماید و خواهان وضع تحریمها علیه مقامات بلندپایه چین و تحریم صادرات به این کشور می گردد.

این لایحه موسوم به سند اویغور 2019 که با 407 رأی موافق در برابر تنها یک رأی مخالف در مجلس نمایندگان آمریکا به تصویب رسید، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا را ملزم می نماید که سوء استفاده های ادعایی از اقلیت مسلمان چین را محکوم نموده و خواهان بسته شدن اردوگاههای بازداشت دسته جمعی در منطقه شین جیانگ در شمال غربی چین گردد.

در واقع سند اویغور 2019 نسخه ای سختگیرانه از لایحه ای است که پس از تصویب در مجلس سنا در ماه سپتامبر خشم مقامات پکن را برانگیخت.

این لایحه همچنین از رئیس جمهور دونالد ترامپ می خواهد تا برای نخستین بار علیه عضوی از هیأت سیاستگذاران چین تحریمهایی وضع کند.

این در حالی است که دونالد ترامپ درصدد است برای سرانجام دادن به جنگ ویرانگر تجاری میان واشنگتن- پکن که اقتصاد جهانی را با چالشی جدی روبرو نموده، با چین به توافق برسد.

این لایحه همچنین خواهان تحریم مقامات بلندپایه چین به ویژه چن کوآنگو دبیر حزب کمونیست شین جیانگ شده است.

این در حالی است که چین پیوسته هرگونه بدرفتاری با مسلمانان اویغور را رد نموده و می گوید که در این اردوگاهها دوره آموزش مهارتهای شغلی برگزار می گردد.

پکن همچنین هشدار داد که در صورت وضع تحریم علیه چن کوآنگو، این کشور به اقدام تلافی جویانه و متناسب علیه آمریکا دست خواهد زد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 23 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sctm.ir شناسه مطلب: 593

به "واکنش دمشق به لایحه ضد چینی آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش دمشق به لایحه ضد چینی آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید