ترامپ به هند و چین چراغ سبز نشان داد

به گزارش تیم علمی، فارس نوشت: رئیس جمهور آمریکا در توییتی نوشت آمادگی دارد در موضوع مناقشه مرزی میان چین و هند به عنوان میانجیگر عمل کند.

ترامپ به هند و چین چراغ سبز نشان داد

با ما همراه باشید و با تور ارزان چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

ترامپ نوشت: به هند و چین اطلاع داده ایم که ایالات متحده آمادگی و تمایل دارد و همچنین قادر است در مورد ادامه نزاع مرزی میان دو طرف میانجیگری یا داوری کند.

این در حالی است که ژائو لیجیان سخنگوی وزارت امور خارجه چین امروز چهارشنبه گفت شرایط مرزهای این کشور با هند تحت کنترل است و اختلافات به وسیله گفت وگو قابل حل هستند.

وی اضافه نمود: ما این توانایی را داریم که مسائل را به شکلی مناسب به وسیله گفت وگو و رایزنی حل و فصل کنیم.

بسیاری از تحلیل گران معتقدند آمریکا همواره به حفظ تنش میان هند و چین علاقمند بوده است. آندره ولودین، کارشناس انستیتوی اقتصادجهانی و روابط بین الملل آموزشگاه علوم روسیه معتقد است این یکی از ابزارهای واشنگتن برای اجرای استراتژی هند-اقیانوسیه است که یکی از اهدافش تقویت نفوذ در آسیای جنوبی است.

رئیس جمهور آمریکا در حالی مسئله میانجیگری را مطرح نموده که این روزها به دلیل دخالت در مسائل داخلی چین در ارتباط با هنگ کنگ، وارد دوره تازه ای از تنش ها با پکن شده است.

وزارت خارجه چین در واکنش به اظهارات ترامپ مبنی بر اینکه واشنگتن به لایحه امنیت ملی هنگ کنگ پاسخی محکم می دهد، خاطرنشان کرد پکن اقدام لازم برای مقابله با مداخلات خارجی در مسئله لایحه امنیتی هنگ کنگ را انجام خواهد داد.

دونالد ترامپ روز گذشته (سه شنبه)، از اتخاذ تدابیر محکم واشنگتن علیه پکن به دلیل پیشنهاد لایحه امنیت ملی چین در هنگ کنگ تا خاتمه هفته جاری اطلاع داد.

در کنفرانس خبری روز سه شنبه، دونالد ترامپ در پاسخ به این پرسش که آیا میخواهد به دلیل اقدامات چین در هنگ کنگ، تحریم هایی علیه چین اعمال کند، گفت: ما الان در حال اجرا کارهایی هستیم. فکر می کنم شما آنها را جالب خواهید دانست. در روزهای آینده درباره آنها حرف خواهم زد.

310311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 9 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sctm.ir شناسه مطلب: 1074

به "ترامپ به هند و چین چراغ سبز نشان داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترامپ به هند و چین چراغ سبز نشان داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید