چراغ سبز روسیه به ترکیه برای خرید محموله دوم اس400

به گزارش تیم علمی، فارس نوشت: یک مقام ارشد روسی با اشاره به سفارش 1 میلیارد دلاری تجهیزات نظامی توسط ترکیه، گفت مذاکرات با آنکارا بر سر تحویل دومین سامانه پدافند موشکی به مراحل پیشرفته ای رسیده است.

چراغ سبز روسیه به ترکیه برای خرید محموله دوم اس400

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه ارزان از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

دیمیتری شوگایف رئیس سرویس فدرال همکاری های نظامی-مهندسی روسیه امروز (سه شنبه) گفت مسکو منتظر پاسخ ترکیه درباره خرید دومین سامانه پدافند موشکی اس-400 است.

به نوشته خبرگزاری اسپوتنیک شوگایف طی مصاحبه تلویزیونی در شبکه اِکوتورک، شرح داد: با در نظر دریافت محدودیت های مرتبط با همه گیری جهانی [ویروس کرونا]، می توانم بگویم که پیش بینی کردن درباره چارچوب زمانی امضای قرارداد، بی معنی است.

وی در ادامه گفت: با این حال، گفت وگو بر سر تحویل دومین محموله از سامانه اس-400 به مراحل پیشرفته ای رسیده است و ما منتظر تصمیم گیری نهایی طرف ترکیه ای هستیم.

بر این اساس، این مقام روس همچنین اضافه کرد که ترکیه 1 میلیارد دلار تجهیزات نظامی از روسیه سفارش داده است.

تحویل اولین سامانه اس-400 به ترکیه در حالی اوایل مرداد ماه تکمیل شد که وزارت خارجه آمریکا پیش از آن تهدید نموده بود هر کشوری که از روسیه این سامانه ها را خریداری کند، تحریم می گردد. کاخ سفید نیز طبق لایحه بودجه نظامی 2020، مکلّف است ترکیه را تا سرانجام سال به صورت کامل از برنامه فراوری مشترک اف-35 کنار بگذارد و حتی تحویل مابقی جنگنده های خریداری شده را نیز تعلیق کند.

چندی پیش نیز یوری بوریسوف معاون نخست وزیر روسیه ابراز امیدواری نموده بود که ترکیه در آینده نزدیک دومین محموله از سامانه پدافندی اس-400 را از این کشور خریداری کند.

310311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 15 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sctm.ir شناسه مطلب: 1099

به "چراغ سبز روسیه به ترکیه برای خرید محموله دوم اس400" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چراغ سبز روسیه به ترکیه برای خرید محموله دوم اس400"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید