کرونا در کدام مناطق تهران بیشتر است؟

به گزارش تیم علمی، فرمانده عملیات مقابله با کرونا در کلان شهر تهران با بیان اینکه مناطق 4،14، 2 و 5 بالاترین آمار شیوع کرونا را به خود اختصاص داده است، گفت: پیش بینی ها مبنی بر این است که حدود 20 درصد مردم تهران تا به امروز به کرونا مبتلا شده اند.

کرونا در کدام مناطق تهران بیشتر است؟

به گزارش فارس، علیرضا زالی، فرمانده عملیات مقابله با کرونا در کلانشهر تهران با اشاره به افزایش آمار مبتلایان به کرونا در تهران، ضرورت برنامه ریزی مسنجم تر را با هدف کنترل شیوع اپیدمی خواهان شد.

وی از رشد پاندمی کووید 19 با شیبی ملایم در تهران اطلاع داد و اضافه کرد: ماهیت سینوسی و پیچیده این ویروس فرازو فرود هایی را در زمینه آماری ایجاد می نماید که باید آنالیز و مورد توجه قرار گیرد. به طور مثال پایین ترین عدد مولد و پایه ابتلا و مراجعان کرونا در تهران مربوط به 11 فروردین و بالاترین نرخ مربوط به 19 اسفند است که باید علل آن مورد تحلیل و آنالیز قرار گیرد.

به گفته فرمانده عملیات مقابله با کرونا در کلانشهر تهران بالاترین میزان شیوع ویروس کووید 19 مربوط به پرجمعیت ترین مناطق تهران است.

وی اضافه کرد: منطقه 4، 14، 2 و 5 به ترتیب پرجمعیت ترین مناطق تهران و به لحاظ شیوع بالاترین آمار شیوع کرونا را به خود اختصاص داده است.

زالی گفت: شاخص های اجتماعی، مالی و فرهنگی در میزان شیوع کرونا در مناطق مختلف تاثیر گذار است.

وی با اشاره به اینکه سن بالا یکی از مهمترین فاکتور های خطر درابتلا و عوارض ناشی از کرونا محسوب می گردد، رعایت پروتکل های بهداشتی را با شدت بیشتری در این گروه سنی بیش از پیش خواهان شد.

فرمانده عملیات مقابله با کرونا در کلانشهر تهران هشدار داد: الگوی فعلی کرونا در دنیا با شرایط متفاوت تری نسبت به گذشته روبروست.

زالی با بیان اینکه شیب ملایم افزایشی مبتلایان به کرونا در تهران می تواند شرایط را بسیار شکننده کند، شرح داد: در برخی استان ها کرونا در حال عبور از پیک است و در برخی نقاط درشرایط هشدار بسر می بریم؛ بنابراین شرایط متفاوت اپیدمی و ناهمگونی عجیب پراکندگی این ویروس نیازمند بازنگری در نحوه مدیریت بیماری، اعمال برخی محدودیت ها و ایجاد سازو کار هایی برای مقابله به هنگام و منطقی با هدف کاهش بار بیماری را نیازمند است.

وی تاکید نمود: مطلقا عبور استان و یا منطقه ای از پیک کرونا به معنای گارانتی و یا مصونیت از بیماری نیست؛ بنابراین تا زمانی که واکسن و درمان قطعی این بیماری در سطح گسترده توزیع نگردد، تمامی برآورد ها مبنی بر عاری شدن ویروس غلط است.

فرمانده عملیات مقابله با کرونا در کلانشهر تهران اعلام نمود: پیش بینی ها مبنی بر این اصل است که حدود 20 درصد مردم تهران تا به امروز به کرونا مبتلا شده اند و همچنان تعداد زیادی از مردم ایمنی لازم را برای مقابله با این ویروس کسب ننموده اند؛ بنابراین ضروری است ملاحضات بهداشتی بیش از پیش رعایت گردد.

زالی با اشاره به اینکه مسافرت رفتن به صورت قطعی آمار مبتلایان به کرونا را افزایش می دهد، بیشترین آمار های سفر های بین استانی را مربوط به شهروندان تهرانی عنوان نمود.

وی با بیان اینکه تراکم جمعیتی و تنوع مشاغل نحوه کنترل اپیدمی کووید 19 را در کلانشهر تهران با چالش هایی روبرو نموده از کوشش های مجموعه بهداشتی در راستای ارائه خدمات بهداشتی قدردانی و بر ضرورت تامین نیروی انسانی و اعتبارات در این حوزه تاکید نمود.

فرمانده عملیات مقابله با کرونا در کلانشهر تهران آموزش رعایت پروتکل های بهداشتی و استمرار رعایت فاصله گذاری اجتماعی را راه چاره مناسبی برای کاهش بار بیماری کرونا دانست و نسبت به کمرنگ شدن توجه به توصیه ها از سوی مردم ابراز نگرانی کرد.

زالی با اشاره به اینکه ناوگان حمل و نقل عمومی تهران در مقایسه با سایر نقاط کشور از شرایط استثنایی برخوردار است، طراحی راه چاره های اساسی برای مقابله با گسترش ایپدمی کرونا را در این حوزه خواهان شد.

وی یکی مهمترین رویکرد ها را برنامه ریزی مدون و منظم درمانی و بهداشتی در راستای ارائه خدمات با کیفیت تر به مردم ذکر کرد و گفت: تجمعات، تراکم جمعیت در بازاربزرگ تهران، بازگشایی تالار های عروسی و عزا ومسافرت های بین شهری می توانند ساختار های بهداشت و درمان را با چالش های اساسی روبرو کند.

وی در پایان افزایش خدمات سرپایی مراقبت 16 و 24 ساعته کرونا در تهران را خواهان شد.

در بخش دیگری از این نشست جلیل کوهپایه زاده رییس دانشگاه علوم پزشکی ایران نیز با اشاره به حرکات سینوسی ویروس کرونا در کلان شهر تهران، همکاری سازمان ها و ارگان های کشوری و لشکری را برای تامین تجهیزات و امکانات تا ریشه کنی کووید 19 خواهان شد.

وی با تاکید بر ضرورت توجه بیش از پیش به نظام ارجاعات، گفت: کادر بهداشت و درمان باید گستره دسترسی مردم به خدمات را افزایش دهند.

کوهپایه زاده اضافه کرد: راهنمایی منابع به سمت ارتقا سلامت و افزایش ملاحظات بهداشتی می تواند راه چاره اساسی برای مقابله با کرونا باشد.

همچنین عباسعلی کریمی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران بر ضرورت دورکاری کارکنان بخش دولتی، افزایش اختیارات دانشگاه ها در امر آموزش و افزایش انگیزه کادر درمانی و بهداشتی تاکید نمود.

منبع: فرارو
انتشار: 31 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sctm.ir شناسه مطلب: 1132

به "کرونا در کدام مناطق تهران بیشتر است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا در کدام مناطق تهران بیشتر است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید