کیشیدا: به شی گفتم باید به تبادل نظر ادامه دهیم

به گزارش تیم علمی، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، فومیو کیشیدا نخست وزیر نو ژاپن امروز آدینه خاطرنشان کرد که در اولین گفتگویش با شی جینپینگ رئیس جمهور چین پس از رسیدن به مقام نخست وزیری، بر ضرورت همکاری در خصوص دغدغه های مشترک توافق نموده است.

کیشیدا: به شی گفتم باید به تبادل نظر ادامه دهیم

کیشیدا پس از مصاحبهی تلفنی اش با شی و طی اظهاراتی که در شبکه تلویزیونی ژاپن پخش شد، گفت: من صراحتا نگرانی های بین دو کشور را از طرف خود مطرح کردم و پیشنهاد دادم که ما باید در آینده به مصاحبه ادامه دهیم.

وی در ادامه و با اشاره به مصاحبهی نیم ساعته خود با شی، گفت: من و شی توافق کردیم در زمینه مسائل مختلف مشترک از جمله کره شمالی با هم همکاری کنیم.

بعلاوه روزنامه رسمی حزب کمونیست چین در این باره گفت شی در مصاحبهی خود به کیشیدا گفته است که دو کشور باید مسائل حساس مانند تایوان را به طور مناسب حل نمایند.

پکن بر اساس سیاست چین واحد، جزیره تایوان را بخشی از قلمروی خود می داند و توسل به نیروی نظامی برای اتحاد چین و تایوان را رد ننموده است.

روزنامه مذکور بعلاوه به نقل از شی، نوشت: در حال حاضر روابط چین و ژاپن هم دارای فرصت ها و هم دارای چالش هایی است.

شی بعلاوه به کیشیدا گفته است که چین و ژاپن باید فعالانه مصاحبه و هماهنگی سیاست مالی خود را تقویت نمایند و همکاری های منطقه ای را ارتقا دهند.

کیشیدا پیشتر هم اعلام نموده بود که حاضر است بدون هیچ گونه پیش شرطی با رهبر کره شمالی ملاقات و درباره خلع سلاح اتمی مصاحبه کند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 3 آبان 1400 بروزرسانی: 3 آبان 1400 گردآورنده: sctm.ir شناسه مطلب: 1887

به "کیشیدا: به شی گفتم باید به تبادل نظر ادامه دهیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کیشیدا: به شی گفتم باید به تبادل نظر ادامه دهیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید