اقدامات جامعه جهانی باید به ثبات در میانمار منجر شود

به گزارش تیم علمی، خبرگزاری خبرنگاران- وزارت امور خارجه چین اعلام کرد همه اقدامات جامعه بین الملل باید به برقراری ثبات سیاسی و اجتماعی در این کشور منجر شود و از تشدید تنش ها پیش گیری کند.

اقدامات جامعه جهانی باید به ثبات در میانمار منجر شود

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه از پکن، وزارت امور خارجه چین روز سه شنبه درخصوص نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره میانمار گفت همه اقدامات جامعه بین الملل باید به برقراری ثبات سیاسی و اجتماعی در این کشور منجر شود و از تشدید تنش ها پیش گیری کند.

یک روز پس از کودتای نظامی در میانمار و پیش از برگزاری نشست اضطراری شورای امنیت سازمان ملل متحد، چین از جامعه بین المللی خواست اوضاع در میانمار را بیش از این پیچیده نکنند.

وزارت امور خارجه چین روز دوشنبه طرف های حاضر در میانمار را به حل اختلاف خود در چارچوب مشروع و قانون اساسی فراخواند و امروز سه شنبه نیز از جامعه بین المللی خواست برای ثبات سیاسی و اجتماعی میانمار مشارکت کنند.

در حالی که شورای امنیت سازمان ملل متحد قرار است امروز سه شنبه نشستی فوری را درباره اوضاع در میانمار برگزار کند، وانگ ونبین سخنگوی وزارت امور خارجه چین پرهیز از تشدید درگیری و پیچیده کردن بیشتر اوضاع را خواستار شد.

پس از آنکه نظامیان در میانمار قدرت را به دست دریافتد و مقامات ارشد غیرنظامی این کشور ازجمله آنگ سان سوچی را دستگیر کردند، جو بایدن رئیس جمهور آمریکا ، میانمار را تهدید به تحریم کرد.

خبرگزاری شینهوای چین جایگزین شدن نظامیان به جای وزرای غیرنظامی را اصلاحات مهم در کابینه وزرا خاطرنشان کرد.

روزنامه انگلیسی زبان گلوبال تایمز به نقل از کارشناسان، به دست دریافت قدرت توسط ارتش را تطبیق ساختار نامتوازن قدرت توصیف کرد.

این روزنامه ملی گرا که همواره برای انتقاد از آمریکا آماده است، رفتار نظامیان میانماری را به دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا نسبت داد و نوشت: ترامپ با خودداری از به رسمیت شناختن شکست انتخاباتی خود و در حالی که به نظر می رسد مشوق شورش ها در کنگره بود، شاید بتوان گفت نظامیان میانماری از ترامپ درس دریافتد.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 14 اسفند 1399 بروزرسانی: 14 اسفند 1399 گردآورنده: sctm.ir شناسه مطلب: 1521

به "اقدامات جامعه جهانی باید به ثبات در میانمار منجر شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اقدامات جامعه جهانی باید به ثبات در میانمار منجر شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید