گام های بلند همکاری تجاری ایران و قطر

به گزارش تیم علمی، رئیس مجلس با اعتقاد به اینکه قدم های خوبی در زمینه همکاری های تجاری و مالی میان ایران و قطر برداشته شده است بر گسترش این همکاری ها تاکید نمود.

گام های بلند همکاری تجاری ایران و قطر

با تور قطر از مروارید خلیج فارس دیدن کنید.

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران؛ دکتر علی لاریجانی عصر امروز (یکشنبه، 21 مهرماه) در حاشیه صدوچهل و یکمین اجلاس اتحادیه بین المجالس جهانی (IPU) در صربستان با احمد آل محمود رئیس مجلس کشور قطر دیدار و گفت وگو کرد.

باید برای حل بحران منطقه کوشش کرد

بنابراین گزارش رئیس مجلس در ابتدای این دیدار با بیان اینکه شرایط منطقه پر تحرک است، گفت: اگرچه شرایط منطقه پرتحرک است، اما کشور های دیگری در منطقه دخالت می نمایند و بعضی از کشور ها نیز در منطقه مشکل آفرین هستند و انرژی کشور های اسلامی را از بین می برند البته هنوز بحران در منطقه وجود دارد و در بعضی زمینه ها گسترش پیدا نموده است لذا باید برای حل آن کوشش بسیاری کرد.

مبنای حل مسائل منطقه، تبادل نظری سیاسی

دکترلاریجانی با تاکید بر اینکه مبنای حل مسائل منطقه را، گفت: وگوی سیاسی می داند نه رفتار های نظامی، اظهار کرد: همان طور که رفتار های نظامی در سوریه پاسخ نداد در جا های دیگر نیز پاسخ نمی دهد و فقط به مردم سوریه خسارت وارد کرد و البته در یمن نیز اینگونه بود.

رئیس مجلس همچنین معتقد است در زمینه همکاری های مالی و تجاری میان دو کشور قدم های خوبی برداشته شده است.

سیاست های قطر بر تبادل نظر پایدار است

همچنین رئیس مجلس قطر در این دیدار با بیان اینکه سیاست های قطر همیشه بر گفت: وگو پایدار است، گفت: محاصره قطر اتفاق ناعادلانه ای بود که نباید رخ می داد همچنین ما در مقابل نسل های آینده- اینکه در صلح باشند یا جنگ- مسئولیم.

وی با اشاره به میانجیگری قطر در مسئله یمن، گفت: امروز مردم مظلوم و مسکین یمن قربانی شده اند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 2 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sctm.ir شناسه مطلب: 465

به "گام های بلند همکاری تجاری ایران و قطر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گام های بلند همکاری تجاری ایران و قطر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید