ادامه اتهام زنی پامپئو به چین بر سر ویروس کرونا

به گزارش تیم علمی، وزیر خارجه آمریکا بار دیگر از نحوه مدیریت و مقابله دولت چین با شیوع ویروس کرونا به شدت انتقاد نموده است.

ادامه اتهام زنی پامپئو به چین بر سر ویروس کرونا

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا روز سه شنبه بار دیگر ضمن انتقاد از عملکرد چین در مقابله با شیوع ویروس کرونا، گفت: حزب کمونیست چین همچنان از ارائه اطلاعات لازم به جامعه دنیای برای جلوگیری از موارد بیشتر ابتلا به ویروس کرونا خودداری می نماید.

بر اساس این گزارش وزیر خارجه آمریکا در مصاحبه با برنامه Washington Watch radio اتهامات قبلی خود علیه پکن در مورد تاخیر در اشتراک گذاری اطلاعات مربوط به ویروس کرونا را تکرار کرد و گفت: این اقدام چین واقعا جان هزاران نفر از مردم سراسر دنیا را به خطر انداخته است.

وی اضافه نمود: نگرانی من این است که این سرپوش گذاشتن و مخفی کاری، این عدم ارائه اطلاعات لازم و ضروری که حزب کمونیست چین نیز در آن دست داشته، همچنان ادامه دارد و پکن حاضر نیست اطلاعات لازمی را که می توانیم بر اساس آن از موارد بیشتر ابتلا به ویروس کرونا جلوگیری کنیم، در اختیار جامعه دنیای قرار دهد.

وی همچنین ایران و روسیه را نیز به مشارکت و همکاری با چین در عدم ارائه اطلاعات لازم و شفاف درباره ویروس کرونا متهم کرد و مدعی شد: این کارزار عدم ارائه اطلاعات از سوی ایران و روسیه نیز مانند چین ادامه دارد. آنها هنوز درباره این مساله صحبت می نمایند که ویروس از سوی ارتش آمریکا شیوع پیدا نموده و می گویند شاید از ایتالیا شروع شده باشد، همه این صحبت ها برای شانه خالی کردن از مسئولیت است.

پامپئو گفت: این یک بحران دنیای ادامه دار است و ما باید مطمئن شویم که همه کشورها امروز شفاف هستند و اطلاعات مربوط به تحولات واقعی را ارائه می نمایند، بنابر این جامعه دنیای، سیستم بهداشت و درمان دنیای می توانند یک همکاری گسترده را در این زمینه شروع نمایند.

پامپئو تاکید نمود: در آینده مجبور خواهیم بود تا تصمیمات بسیار مهمی را درباره ساختار و مبنای اصلی روابط آمریکا و چین اتخاذ کنیم.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 24 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sctm.ir شناسه مطلب: 935

به "ادامه اتهام زنی پامپئو به چین بر سر ویروس کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ادامه اتهام زنی پامپئو به چین بر سر ویروس کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید