خبرنگاران پاسخ سفارت ایران در چین به نفرت پراکنی آمریکا

به گزارش تیم علمی، پکن- خبرنگاران- سفارت جمهوری اسلامی ایران در چین با انتشار مطلبی در توئیتر پاسخ نفرت پراکنی های سفارت آمریکا و انگ زنی واشنگتن به تهران در خصوص انتقال ویروس به کشورهای دیگر را داد.

خبرنگاران پاسخ سفارت ایران در چین به نفرت پراکنی آمریکا

با ما همراه باشید و با تور چین ارزان از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش خبرنگاران ویبوی (توئیتر چینی) سفارت آمریکا در چین در روز 26 مارس (7 فروردین 1398) با انتشار مطلبی، از شیوع ویروس کرونا برای اتهام زدن به ایران استفاده کرد سفارت ایران در پکن هم در مطلبی، ضمن انتقاد جدی از نفرت پراکنی آمریکا توضیحاتی به زبان چینی منتشر کرد که مورد توجه شهروندان این کشور نهاده شد.

سفارت ایران در چین در این مطلب آورده است: به همان اندازه که آنفلوانزای H1N1 که در سال 2009 در ایالات متحده رخ داد آنفولانزای آمریکایی خوانده نمی گردد، هرگونه کوشش برای انتساب ویروس کرونا به مناطق قومی نیز توسط جامعه بین المللی به شدت نکوهش شده است، رئیس جمهوری آمریکا در مصاحبه اخیر خود با رسانه های این کشور گفت که وی دیگر از عنوان ویروس چینی استفاده نمی نماید اما اکنون سفارت این کشور در پکن از عنوان ویروس ووهان نام برده است هدف چیست؟.

در ادامه مطلب سفارت ایران در چین آمده است: آمریکا ادعا می نماید که ایران ویروس را از چین به کشورهای دیگر انتقال داده است زیرا هواپیمایی ماهان پروازهای خود به چین را به حالت تعلیق درنیآورد اما سئوال اینجا است آمریکا که به عنوان نخستین کشور شهروندانش را از ووهان خارج کرد، پیشنهاد خارج کردن دیپلمات ها و کارکنانش را عنوان کرد و به عنوان نخستین کشور محدودیت های پروازی برای چین اعمال کرد چرا اکنون بیشترین تعداد مبتلایان به ویروس کرونا را دارد؟ گزارش می افزاید نخست وزیر استرالیا اعلام نموده است بیشترین موارد ابتلا به کرونا در این کشور از آمریکا به استرالیا سفر نموده است.

سفارت ایران در چین نوشته است: ایالات متحده که سایر کشورها را به پیشگیری و کنترل نامناسب اپیدمی کرونا متهم می کرد و ادعا می نمود مردم می توانند ویروس کرونا را مانند آنفلولانزا درمان نمایند یا می گفت که خطر کرونا بسیار کم است اکنون چرا کارکنان پزشکی نیویورک از کیسه های زباله به عنوان لباس محافظ استفاده می نمایند و پزشکان نیویورک از اینکه همه چیز کثیف است شکایت دارند؟

گزارش می افزاید: آیا اگر دولت ایالات متحده اپیدمی را پنهان و مردم آمریکا را گمراه نمی کرد چرا کشوری که ادعا می نماید بهترین پزشکان، پرستاران و متخصصان مراقبت های بهداشتی در دنیا را دارد، اکنون باید در رده نخست بیشترین مبتلایان در دنیا بیایستد؟.

سفارت ایران افزوده است: قبل از اینکه ایالات متحده متکبرانه بگوید ایران به پول بیشتری نیاز دارد به ایالات متحده یادآوری می کنیم که ایران به تازگی به اصطلاح یاری ایالات متحده را رد نموده است آنچه ایران به آن نیاز دارد یاری ایالات متحده نیست، بلکه این است که ایالات متحده بلافاصله تحریم های غیرقانونی را برداشته و مانع از دسترسی ایران به منابع پزشکی نگردد.

در سرانجام این توئیت آمده است: در لحظه سخت مبارزه ایران با بیماری همه گیر کرونا، ایالات متحده نه تنها ندای جامعه دنیای برای لغو تحریم های ایران را نادیده گرفت، بلکه همچنان به افزایش تحریم ها علیه ایران ادامه داد چگونه ایالات متحده می تواند از این طریق بگوید برای مردم ایران مفید است؟

پاسخ سفارت ایران در چین به نفرت پراکنی های آمریکا نه تنها در رسانه های رسمی چین بلکه در شبکه های اجتماعی این کشور نیز بازتاب زیادی داشته است گلوبال تایمز از رسانه های رسمی چین ضمن اشاره به توئیت سفارت دو کشور ایران و آمریکا در پکن نوشت ایران به آمریکا هشدار داده است به جای نفرت پراکنی به مبارزه با کرونا تمرکز کند.

واکنش ایران به اتهامات نارست آمریکا با واکنش مثبت کاربران و مردم چین نیز روبرو شده است یکی از کاربران اینترنت نیز زیر توئیت سفارت ایران در چین نوشته بود سارق فریاد می زند سارق را بگیرید آمریکا خود در موضوع کرونا یاری کاری می نماید اما پای ایران و چین می اندازد، یکی دیگر نوشته بود آمریکا بزرگترین تروریست دنیا است به حرف ای این کشور توجه نکنید یک کاربر دیگر نوشته بود مردم ایران همواره در قلب ما چینی ها جا دارند.

توئیت سفارت ایران در پکن تا لحظه انتشار این خبر در بیدو 267 هزار لایک و 26 میلیون و 800 بازدید و در ویبو نیز 26 میلیون بازدید و 48 هزار لایک داشته است موضوعی که بیانگر حمایت مردم چین از ایران در مبارزه با کرونا است.

منبع: ایرنا
انتشار: 25 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sctm.ir شناسه مطلب: 937

به "خبرنگاران پاسخ سفارت ایران در چین به نفرت پراکنی آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران پاسخ سفارت ایران در چین به نفرت پراکنی آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید