اردوغان: در ملاقات با بایدن بر مواضع ترکیه درباره اف-35 و اس-400 تاکید کردم

به گزارش تیم علمی، رئیس جمهور ترکیه با مثبت ارزیابی کردن ملاقات با رئیس جمهور آمریکا گفت، در این نشست بر مواضع قاطع ترکیه درخصوص جنگنده اف-35 و سامانه دفاع موشکی اس-400 تاکید شد.

اردوغان: در ملاقات با بایدن بر مواضع ترکیه درباره اف-35 و اس-400 تاکید کردم

بهترین تجربه سفر را با تور ترکیه بهار در خاطراتتان ثبت کنید. از استانبول زیبا تا آنتالیا رویایی و بالون سواری در شهرهای ترکیه تا کلی تفریح دیگر در انتظار شماست، خاطراتی از مردم مهمانواز ترکیه که همیشه در ذهن شما خواهد ماند.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، رئیس جمهور ترکیه از مثبت بودن ملاقات خود با رئیس جمهور آمریکا و تاکید بر مواضع قبلی در مورد تجهیزات نظامی اطلاع داد.

به گزارش منابع خبری، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه دوشنبه شب به وقت تهران پس از ملاقات با جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در شهر بروکسل در بلژیک و در حاشیه برگزاری نشست سالیانه ناتو گفت: نشست مثبتی با بایدن داشتم و دیدگاه های مختلف درباره امور منطقه و همچنین روابط دوجانبه را آنالیز کردیم.

رجب طیب اردوغان در ادامه گفت: هیچ مورد غیر قابل حلی وجود ندارد.

اردوغان اضافه کرد: ما مجددا مواضع خود درباره سامانه دفاع موشکی اس-400 و جنگنده های اف-35 را تاکید کردیم.

اردوغان در ادامه گفت: در این ملاقات به بایدن گفتم که باید حمایت از شبه نطامیان کرد در منطقه متوقف گردد.

جو بایدن نیز پس از ملاقات با اردوغان بدون اشاره به محتوی نشست با رئیس جمهور ترکیه گفت: نشست بسیار خوبی باهم داشتیم.

رئیس جمهور ترکیه پیشتر گفته بود که در ملاقات با رئیس جمهور آمریکا در بروکسل درباره مسائل نظامی و دفاعی میان دو کشور رایزنی خواهد نمود.

روابط ترکیه و آمریکا طی چند سال گذشته بر سر مسائلی همچون حمایت های آمریکا از کردها که ترکیه آنها را گروه های تروریستی می خواند و همچنین اختلافات شدید در مورد خریدهای تسلیحاتی ترکیه از روسیه بویژه سامانه دفاع هوایی اس- 400، کنار گذاشتن ترکیه از برنامه ساخت جنگنده های اف-35 به دلیل خرید تسلیحات روسی و به رسمیت شناخته شدن کشتار ارامنه از سوی آمریکا از سوی نظامیان امپراتوری عثمانی با فراز و فرودهای زیادی روبه رو بوده است.

حلوصی آکار وزیر دفاع ترکیه اخیرا گفت که یافتن راهکاری برای استقرار سامانه های موشکی اس-400 ساخت روسیه در ترکیه همواره امکان پذیر است و آنکارا آماده برطرف نگرانی های موجود در این زمینه است. وزیر دفاع ترکیه در مراسم افتتاح تاسیسات دریایی گفت: همواره یافتن راهکار های معقول و منطقی امکان پذیر است. سهم ترکیه در همکاری با ناتو و ناتو با ترکیه بسیارعمیق تر و جامع تر از جنگنده های اف-35 و سامانه دفاع موشکی اس-400 است.

وزیر دفاع ترکیه اضافه کرد: محافظت از کشورمان و 84 میلیون شهروند برابر هرگونه تهدید هوایی، هدف اصلی ترکیه در دستیابی به این سامانه ها بود.

.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 18 تیر 1400 بروزرسانی: 18 تیر 1400 گردآورنده: sctm.ir شناسه مطلب: 1747

به "اردوغان: در ملاقات با بایدن بر مواضع ترکیه درباره اف-35 و اس-400 تاکید کردم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اردوغان: در ملاقات با بایدن بر مواضع ترکیه درباره اف-35 و اس-400 تاکید کردم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید