ارسال لایحه صدور اجازه فعالیت مجدد اتوبوسرانی به شورای اسلامی شهر تبریز

به گزارش تیم علمی، براساس رأی اعضا شورای اسلامی شهر تبریز لایحه صدور اجازه فعالیت مجدد اتوبوسرانی براساس مصوبات ستاد کرونای شهرستان و حمایت های شهرداری به شورای اسلامی شهر تبریز ارسال می گردد.

ارسال لایحه صدور اجازه فعالیت مجدد اتوبوسرانی به شورای اسلامی شهر تبریز

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا، قائم مقام شهردار تبریز یکشنبه 7 اردیبهشت در صحن علنی شورای اسلامی شهر تبریز، در این خصوص گفت: با توجه به شرایط فعلی فعالیت های اتوبوس های بخش خصوصی با همکاری اتوبوس های ملکی شهرداری، برای مسیرهای پرتردد و یاری برای بخش خصوصی مد نظر شهرداری تبریز است.

رسول موسایی اضافه نمود: با رعایت موارد بهداشتی اتوبوس های واحد بخش خصوصی تبریز آغاز به کار خواهند کرد.

عضو شورای اسلامی شهر تبریز نیز در این جلسه، بیان نمود: سیاست های شهر در مورد مقابله با ویروس کرونا باید معین گردد.

عبدالله تقی پور افزود: در بحث حمایت از اقشار آسیب پذیر جامعه مقرر شد برای تقریباً هزار نفر از شاغلین بخش خصوصی شرکت واحد بسته های یاری معیشتی و مبلغی نقدی یاری معیشتی تخصیص یابد.

این عضو شورای اسلامی شهر تبریز تاکید نمود: این عزیزان در زمان عادی بخش عظیمی از بار حمل و نقل شهر را کنترل می نمایند.

تقی پور گفت: باید آنالیز گردد که فعالیت اتوبوس ها برای رانندگان سود دهی خواهد داشت یا خیر، نباید با توجه به کاهش مسافرت با حمل و نقل عمومی موجب متضرر شدن صاحبان اتوبوس های بخش خصوصی شویم.

این عضو شورای اسلامی شهر تبریز تاکید نمود: اینکه بگوئیم اتوبوس ها فعالیت داشته باشند اما این فعالیت به صرفه نباشد، قابل قبول نیست.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر تبریز نیز در این جلسه، گفت: حمایت از رانندگان اتوبوس های بخش خصوصی کار بسیار مهمی است و ضروری است از این عزیزان حمایت گردد.

سونیا اندیش بیان نمود: افراد بسیاری برای دریافت بسته های حمایتی رحمت تایید شده اند.

وی افزود: تهیه مواد ضدعفونی برای رانندگان نیز مورد توجه قرار گیرد.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر تبریز افزود: با اعطای حداقل سه ماه بسته معیشتی به رانندگان بخش خصوصی ازآنها حمایت کنیم.

محمد باقر بهشتی، عضو دیگر شورا نیز در این جلسه، گفت: اتوبوس های بخش خصوص به صورت اسمی بخش خصوصی است و گرنه افرادی، تعداد بالایی اتوبوس خریداری نموده و بدون رعایت قانون کار، آنها را به رانندگان ارائه داده و با شهرداری قرارداد بسته اند.

وی اظهار کرد: در هفته کارگر باید به این نکته توجه کرد که قرارداد رانندگان براساس قانون کار باشد.

غلامحسین مسعودی ریحان، عضو دیگر شورای اسلامی شهر تبریز نیز در ادامه اظهار کرد: تمامی قراردادهای شهرداری با پیمانکاران باید به نحوی باشد که هیچ کارگری از جمله پارکبان ها و سبزبان ها بدون بیمه و قانون کار به کار گرفته نگردد.

وی تاکید نمود: فردی 30 سال کار می نماید اما نمی تواند از خدمات بیمه استفاده کند این برده داری نوین است و باید با آن مقابله کرد.

همچنین در ادامه شکور اکبرنژاد، یکی دیگر از اعضای شورای شهر تبریز اظهار کرد: باید به موضوع بیمه کارگران و تصمیمات مشابه توجه داشت، گاهی تصمیمات درست نتایج درست به همراه نداشته و تصمیمات باید از جوانب مختلف آنالیز گردد تا باعث ایجاد بیکاری و مشکل نگردد.

وی بیان نمود: در شرایط فعلی به این راحتی نمی توان تصمیم گرفت و باید شهرداری رو ملزم کنیم لایحه ای در این خصوص بیاورد و تمامی جوانب رو در نظر گرفت و همواره نتیجه کار درست، درست نیست.

براساس تصمیم اعضای شورای شهر شهرداری مقرر شد، لایحه ای برای صدور اجازه فعالیت مجدد اتوبوسرانی براساس مصوبات ستاد کرونای شهرستان و حمایت های شهرداری به شورای شهر ارسال کنید.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 2 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sctm.ir شناسه مطلب: 1017

به "ارسال لایحه صدور اجازه فعالیت مجدد اتوبوسرانی به شورای اسلامی شهر تبریز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارسال لایحه صدور اجازه فعالیت مجدد اتوبوسرانی به شورای اسلامی شهر تبریز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید