اظهارات آتشین پامپئو علیه چین

به گزارش تیم علمی، وزیر امور خارجه آمریکا در یک سخنرانی تند علیه دولت چین، خواهان رویارویی مستقیم واشنگتن با چالش هایی ایجاد شده از سوی پکن شد.

اظهارات آتشین پامپئو علیه چین

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا در سخنرانی خود در جریان دریافت جایزه ای موسوم به جایزه هرمان کان 2019 از سوی انستیتوی هادسون در شهر نیویورک اظهار کرد: زمان آن رسیده که واقعا میزان بالای خصومت چین با آمریکا و ارزش های کشور ما را درک کنیم و از دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا به خاطر یاری به برجسته شدن این مساله تشکر کنیم.

او در ادامه گفت: رهبران حزب کمونیست چین صراحتا گفته اند که به دنبال فزونی جویی در دنیا هستند.

وزیر خارجه آمریکا اضافه کرد: آنها در جستجوی این فزونی از شیوه هایی استفاده نموده اند که باعث به وجود آمدن چالش هایی برای آمریکا و دنیا شده است. ما احتیاج داریم که به صورت دسته جمعی مستقیما با این چالش های ایجاد شده از سوی چین از هر جنبه ای مقابله کنیم.

وزیر خارجه آمریکا ادامه داد: این دیگر واقع بینانه نیست که چشم مان را به روی اختلافات بنیادین موجود در نظام های دو کشور و تاثیری که این اختلافات ممکن است بر آمریکا داشته باشد، ببندیم.

پامپئو بعد از مطرح کردن یک شوخی درباره اینکه چطور با این اظهارات آتشینش علیه چین در سیاست خارجی آمریکا سنت شکنی نموده، ادامه داد: ما واقعا در مشاهده خطری که چین متوجه امنیت ملی آمریکا می نماید کُند بوده ایم زیرا از اول به دنبال دوستی با جمهوری خلق بودیم و ما همچنان به این دوستی امید داریم.

وزیر خارجه آمریکا همچنین گفت: با این حال ما در کوشش هایمان برای دستیابی به این هدف، برای چند دهه ظهور چین به عنوان یک قدرت را حتی به قیمت چشم پوشی از ارزش های آمریکایی و امنیت و مصلحت آمریکا تشویق نموده و پذیرفتیم.

وی اضافه کرد: ما هر کاری که می توانستیم برای کنار آمدن با ظهور چین انجام دادیم به این امید که چین کمونیست آزادتر و به بازار نزدیکتر و نهایتا دموکراتیک تر گردد. ما این کار را برای مدتی طولانی انجام دادیم.

وزیر خارجه آمریکا در ادامه صحبت های خود چین را به ارتکاب اقدامات مالی ناعادلانه و چپاولگرانه متهم و از انعقاد یک توافق تجاری جدید میان این کشور کمونیست و آمریکا حمایت کرد.

او در انتها سخنرانی خود توضیح داد، آمریکایی ها باید خواهان موفقیت و پویایی چین باشند اما به شکلی عادلانه.

پامپئو ادامه داد: ما آمریکایی ها باید فراتر از هر چیز با چین همانطور که هست تعامل کنیم نه آن طور که ما دوست داریم باشد.،ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 12 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sctm.ir شناسه مطلب: 494

به "اظهارات آتشین پامپئو علیه چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اظهارات آتشین پامپئو علیه چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید