اعتراضات در لبنان در شب نشست قوای سیاسی با میشل عون

به گزارش تیم علمی، شامگاه گذشته چند منطقه لبنان شاهد تجمع معترضان و بستن مسیرها در اعتراض به شرایط مالی کنونی بود.

اعتراضات در لبنان در شب نشست قوای سیاسی با میشل عون

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، در حالی که میشل عون رئیس جمهور لبنان سران قوای سیاسی در این کشور را به برگزاری نشست در روز پنجشنبه فراخوانده، لبنان شامگاه گذشته شاهد اعتراضات در مناطق مختلف بود.

بر اساس گزارش عربی 21، ده ها معترض یکی از دو محله پل الرینغ در مرکز بیروت را بستند و بعضی از آنها بر روی زمینه دراز کشیدند و در واکنش به اوضاع سخت معیشتی شعار انقلاب، انقلاب سر دادند.

نیروهای ضد آشوب در این منطقه حاضر شدند تا جهت بسته شده را باز نمایند. همچنین معترضان در برابر ساختمان بانک مرکزی لبنان در غرب بیروت تجمع کردند و اعتراض خود به افزایش قیمت دلار در برابر لیر لبنان (هر پنج هزار لیر، یک دلار) را اعلام کردند.

شهر صیدا (در جنوب لبنان) نیز شاهد بستن جهت در چهارراه ایلیا بود و در استان بقاع (در مرکز لبنان) نیز معترضان جهتی الیاس-کفریا را به لاستیک های مشتعل خودرو آتش زدند.

در طرابلس در شمال لبنان هم چندین جهت با لاستیک های مشتعل و دیگر موانع بسته شد تا اینگونه به افزایش قطعی برق و نیز افزایش قیمت دلار اعتراض گردد.

معترضان در کنار مطالبات اقتصادی خود خواهان کنار رفتن طبقه سیاسی فعلی بودند و آنها را به فساد و عدم شایستگی متهم کردند.

این اعتراضات در حالی انجام می گردد که میشل عون به جلسه ای در امروز فراخوانده تا در آن درباره شرایط عمومی سیاست گفتگو گردد و برای آرام کردن شرایط در تمامی زمینه ها با توجه به بحران های کنونی لبنان کوشش گردد.

دولت حسان دیاب در سی ام آوریل گذشته طرحی نجات ارائه داده که با پنج سال طول می کشد و با مذاکرات با صندوق بین المللی پول برای حمایت اقتصادی از این طرح شروع می گردد.

خ

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 3 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sctm.ir شناسه مطلب: 1138

به "اعتراضات در لبنان در شب نشست قوای سیاسی با میشل عون" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعتراضات در لبنان در شب نشست قوای سیاسی با میشل عون"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید