بلاروس آماده واکنش به تحریم های اتحادیه اروپا

به گزارش تیم علمی، مقامات بلاروس اعلام کردند که یک سری اقدامات را در واکنش به محدودیت های تحمیل شده به وسیله اتحادیه اروپا، اتخاذ نموده اند.

بلاروس آماده واکنش به تحریم های اتحادیه اروپا

با ما سفر کنید و با تور ارزان اروپا از قاره سبز اروپا دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

مقامات بلاروس اعلام کردند که مجموعه ای از اقدامات را که می توانند در پاسخ به محدودیت های اعمال شده به وسیله اتحادیه اروپا پس از فرود غیرمنتظره پرواز رایان ایر در مینسک انجام دهند، آماده نموده اند.

رومان گولوچنکو، نخست وزیر بلاروس، در شبکه تلویزیونی این کشور بیان نمود: بلاروس طرحی را در پاسخ به تحریم های اروپا آماده نموده است، اما مینسک امیدوار است که غرب از طرح تحریم بلاروس منصرف گردد.

وی بعلاوه با تأکید بر اینکه بلاروس از صلح در منطقه برای سیاست حسن همجواری حمایت می نماید، اظهار کرد: امیدوارم که همه آرام شوند و منافع شرکت هایشان در بلاروس را در نظر بگیرند. ما می خواهیم روابط شراکت برابر را برقرار کنیم.

گولوچنکو اعلام کرد: ما برای رسیدن به این هدف همه کاری را انجام داده ایم اما وقتی صحبت از آسیب رساندن به شرکت های ما می گردد، ما حق جبران آن را داریم. مجموعه اقداماتی برای پاسخ به این تحریم ها آماده است.

نخست وزیر بلاروس با اشاره به اینکه تنها چین می تواند جایگزین 90 درصد تکنولوژی های اروپایی و آمریکایی گردد و فناوری های روسیه هم درحال پیشرفت هستند، تأکید کرد که کشورش می تواند فناوری های اروپایی و آمریکایی را کنار بگذارد و از فناوری های روسی و آسیایی استفاده کند و محدودیت هایی را برای محصولات مصرفی غربی اعمال کند.

وی تخمین زد که خسارت وارده به مینسک در اثر تحریم های اقتصادی و تجاری غرب از سه درصد فراوری ناخالص داخلی عبور نخواهد کرد ولی با این حال بلاروس صبر نخواهد کرد تا تحریم گردد.

اتحادیه اروپا به طور رسمی استفاده هواپیماهای بلاروس را از حریم هوایی و فرودگاه های اتحادیه اروپا از تاریخ پنجم ژوئن منع نموده و به هواپیماهای اروپایی توصیه کرد از پرواز بر فراز بلاروس خودداری نمایند.ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 10 مرداد 1400 بروزرسانی: 10 مرداد 1400 گردآورنده: sctm.ir شناسه مطلب: 1790

به "بلاروس آماده واکنش به تحریم های اتحادیه اروپا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بلاروس آماده واکنش به تحریم های اتحادیه اروپا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید