بیانیه های فرماندهی عملیات مشترک و ریاست جمهوری عراق درباره حملات تروریستی آمریکا

به گزارش تیم علمی، فرماندهی عملیات مشترک و ریاست جمهوری عراق امروز آدینه درباره حملات جنگنده های آمریکایی به مواضع نیروهای مسلح عراق و بعضی تاسیسات غیرنظامی بیانیه صادر کردند.

بیانیه های فرماندهی عملیات مشترک و ریاست جمهوری عراق درباره حملات تروریستی آمریکا

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی السومریه، فرماندهی عملیات مشترک عراق امروز آدینه در بیانیه ای اعلام نمود: در ساعت یک بامداد روز آدینه، عراق با حمله ای آشکار از طرف جنگنده های آمریکایی روبرو شد. این حمله علیه یگان های کماندوی لشکر 19 ارتش عراق و مقر تیپ 46 حشد شعبی و یگان سوم پلیس بابل در مناطق استان بابل در جرف النصر و السعیدات و البهبهانی و تاسیسات صنایع نظامی سابق الشتر و فرودگاه درحال ساحت کربلا در جاده ارتباطی کربلا به نجف انجام شد.

این فرماندهی اضافه کرد: این تجاوزگری براساس آمار اولیه به شهادت سه نیرو و زخمی شدن چهار نیروی کماندوی لشکر 19 ارتش عراق که حال دو نفر از آنها وخیم است و نیز شهادت دو نفر و زخمی شدن دو نفر دیگر از نیروهای یگان سوم ضربت پلیس بابل منجر شد و پیکرهای شهدا همچنان زیر آوار است. علاوه بر آن، این تجاوزگری باعث زخمی شدن پنج نفر از نیروهای تیپ 46 حشد شعبی و شهادت یک کارگر فرودگاه درحال احداث کربلا و زخمی شدن یک نفر دیگر شد.

فرماندهی عملیات مشترک عراق توضیح داد: حمله هوایی همچنین باعث ویران شدن کامل ساختار زیربنایی و ادوات و سلاح های همه مقرهای هدف قرار گرفته از سوی هواپیماهای آمریکایی شد.

برپایه این گزارش، فرماندهی عملیات مشترک با محکوم کردن این حمله علیه نهاد نظامی عراق خاطر نشان کرد که نقض اصل شراکت و ائتلاف بین نیروهای امنیتی عراق و طرف هایی به شمار می رود که این حمله خائنانه را طراحی و اجرا نموده و باعث جان باختن مبارزان عراقی و زخمی شدن آنها به هنگام انجام وظیفه نظامی در یگان های خود شد.

این فرماندهی گفت: این بهانه که این حمله در پاسخ به حمله خصمانه به پایگاه التاجی انجام شد، یک بهانه واهی است و باعث تشدید اوضاع می گردد و نه تنها راه حلی برای کنترل اوضاع به دست نمی دهند بلکه باعث تشدید و وخامت شرایط امنیتی در کشور شده و همگان را در معرض خطرات و تهدیدهای بیشتری قرار می دهد و همچنین رفتاری خارج از اراده دولت عراق و تعدی به حاکمیت آن به شمار می رود و روینمودهای خارج از چارچوب قانون را تقویت می نماید لذا هیچ طرفی حق ندارد که خود را جایگزینی برای دولت و حاکمیت و مصوبات قانونی آن بداند.

فرماندهی عملیات مشترک در خاتمه بیانیه خود تاکید نمود: این حمله هیچ ربطی با هرگونه شراکت یا احترام به حاکمیت عراق و سلامت سرزمینی و هوایی و شهروندان آن ندارد و اگر تحت کنترل در نیاید و همگان به اراده و سیاست های دولت عراق احترام نگذارند، عواقبی با شدیدترین خطرات برای همگان به همراه خواهد داشت.

بیانیه ریاست جمهوری عراق درباره تجاوزات تروریستی آمریکا

دفتر ریاست جمهوری عراق هم با صدور بیانیه ای حملات اخیر به چند محل در داخل خاک این کشور را محکوم کرد.

دفتر ریاست جمهوری عراق در بیانیه امروز خود آورده است که حمله هوایی خارجی به بعضی مواضع در داخل خاک عراق را محکومی نماید.

در این بیانیه آمده است: این حمله هوایی نقض حاکمیت ملی عراق است و ما بار دیگر تاکید می کنیم که حل و فصل (مسائل) باید به وسیله حمایت از دولت برای انجام وظایفش صورت گیرد.

این بیانیه اضافه کرد: این موارد نقض مکرر علیه دولت، تضعیف کردن هدفمند و خطرناک توانمندیها و وجهه آن است.

دفتر ریاست جمهوری عراق تاکید نمود: این موارد نقض همزمان با مرحله ای شده است که عراق با چالش های عظیم و بی سابقه سیاسی و مالی روبرو است.

این بیانیه اضافه کرد: این لحظه تاریخی انسجام ملی و صف بندی پیرامون طرحی ملی را برپایه مرجعیت دولت ایجاب می نماید.

این بیانیه تاکید نمود: این لحظه همچنین جلوگیری از تبدیل عراق به میدان جنگ دیگران و تمرکز روی تکمیل پیروزی بر تروریسم را ایجاب می نماید.

دفتر ریاست جمهوری عراق تاکید نمود: ما جامعه بین المللی را به حمایت از عراق در این کوشش و احترام به جاکمیت و تصمیم ملی مستقل این کشور فرا می خوانیم.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 12 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sctm.ir شناسه مطلب: 902

به "بیانیه های فرماندهی عملیات مشترک و ریاست جمهوری عراق درباره حملات تروریستی آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیانیه های فرماندهی عملیات مشترک و ریاست جمهوری عراق درباره حملات تروریستی آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید