تمدید محدودیت 60 درصدی پذیرش مسافر در پروازهای داخلی

به گزارش تیم علمی، رئیس سازمان هواپیمایی کشوری از ادامه محدودیت 60 درصدی پذیرش مسافر در پروازهای داخلی و نظارت جدی بر اعمال آن تاکید کرد.

تمدید محدودیت 60 درصدی پذیرش مسافر در پروازهای داخلی

تورج دهقانی زنگنه، رئیس سازمان هواپیمایی کشوری، در پاسخ به مکاتبات شرکت های هواپیمایی برای لغو محدویت های 60 درصد پذیرش مسافر در پروازهای داخلی، بر اجرای این پروتکل تاکید کرد. وی در این رابطه گفت:

حتی اگر این پروتکل تنها در ایران اجرا شود، تا زمانی که ستاد ملی مقابله با کرونا آن را لغو نکند بر اعمال آن نظارت می کنیم.

محدودیت 60 درصدی برای پذیرش مسافر در پروازهای داخلی از ابتدای آبان ماه به تصویب ستاد ملی مبارزه با ویروس کرونا رسید و اجرایی شد . این در حالی است که تا به امروز، شرکت های هواپیمایی انتقاد بسکمک به پروتکل مذکور ابراز داشته اند و با نامه نگاری های فراوان به وزارت بهداشت و وزارت راه و شهرسازی، خواستار لغو این دستورالعمل شدند. چندی پیش نیز مقصود اسعدی سامانی، رئیس انجمن شرکت های هواپیمایی در نامه ای به رئیس جمهوری، درخواست خود را مبنی بر لغو این محدودیت مطرح کرد.

رییس سازمان هواپیمایی کشوری ضمن تایید رعایت نشدن محدودیت 60 درصدی برای پدیرش مسافر در هیچ یک از ایرلاین ها و عدم توصیه یاتا و ایکائو به این امر، شرح داد:

تا زمانی که ستاد ملی مقابله با کرونا یا وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی لغو این محدودیت را اعلام نکنند، اجرای این پروتکل در همه پروازهای داخلی ادامه خواهد داشت.

دهقانی زنگنه با اشاره به اینکه اعمال چنین محدودیتی می تواند فشار اقتصادی مضاعفی بر ایرلاین ها وارد کند، گفت:

در راستای حفظ سلامت مردم تابع متولیان بهداشت و درمان خواهیم بود و همچنان بر اجرای دقیق این پروتکل نظارت خواهیم کرد و اگر در پروازی خلاف آن را مشاهده کنیم مسلما با آن برخورد خواهیم کرد.

اگر قصد خرید بلیط هواپیما به هر یک از مقصدهای داخلی یا خارجی را دارید، با کمک موتور جست وجوی پرواز خبرنگاران می توانید به آسانی فهرستی از فروشندگان معتبر را مشاهده و ارزان ترین بلیط را خریداری کنید.

منبع: کجارو / تین نیوز (خبرگزاری حمل و نقل)
انتشار: 4 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 4 اردیبهشت 1401 گردآورنده: sctm.ir شناسه مطلب: 2076

به "تمدید محدودیت 60 درصدی پذیرش مسافر در پروازهای داخلی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تمدید محدودیت 60 درصدی پذیرش مسافر در پروازهای داخلی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید