حمایت مشروط ماکرون از ریاست مرکل بر کمیسیون اروپا

به گزارش تیم علمی، رئیس جمهور فرانسه در یک مصاحبه تاکید نموده که در صورت تمایل آنگلا مرکل صدراعظم آلمان برای ریاست کمیسیون اروپا، او از انتخابش حمایت می نماید.

حمایت مشروط ماکرون از ریاست مرکل بر کمیسیون اروپا

برای لذت بردن از تور اروپا با بهترین ها مشورت کنید و مناسبترین برنامه سفر را انتخاب کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، در حالی که حدس ها درباره تحرکات کشورهای مختلف عضو اتحادیه اروپا برای انتخاب رئیس کمیسیون اروپا ادامه دارد، امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه تاکید نموده که در صورت تمایل آنگلا مرکل صدراعظم آلمان برای این سمت، از او حمایت می نماید.

به نوشته خبرگزاری آسوشیتدپرس، رئیس جمهور فرانسه در مصاحبه با شبکه سوئیسی آر تی اس درباره انتخاب جایگزین ژان کلود یونکر رئیس کنونی کمیسیون اروپا اظهاراتی عنوان نمود.

پیشتر در خبرها آمده بود که امانوئل ماکرون و آنگلا مرکل درباره اینکه به دنبال انتخابات مجلسی اروپا چه کسی به سمت ریاست کمیسیون اروپا منصوب گردد دچار اختلاف نظر شده اند.

ماکرون در مصاحبه تازه خود با رسانه سوئیسی ضمن تاکید بر اینکه اتحادیه اروپا به فردی قدرتمند در رأس کمیسیون اروپا احتیاج دارد، از ریاست آنگلا مرکل بر کمیسیون اروپا حمایت کرد اما این حمایت را به تمایل مرکل برای برعهده دریافت این سِمت منوط کرد.

ماکرون گفته که به دلیل دوستی خود با صدراعظم آلمان، نمی خواهد بر روی تصمیم او در مورد حضور یا عدم حضور در سِمت ریاست کمیسیون اروپا تاثیری بگذارد و این تصمیم را به خود مرکل وامی گذارد.

ژان کلود یونکر رئیس کمیسیون اروپا در کنار ماکرون و مرکل

رئیس جمهور فرانسه البته اضافه کرد: اگر او خواستار (ریاست بر کمیسیون اروپا) باشد، من از او حمایت خواهم کرد.

اظهارات ماکرون در حالی مطرح شده که مرکل ماه گذشته میلادی در اظهاراتی بیان کرد که او بعد از کنار رفتن از صدراعظمی آلمان، خواستار هیچ سمتی در اتحادیه اروپا یا هیچ سِمت سیاسی نیست.

مرکل در ماه اکتبر، رسما اعلام نموده بود که بعد از اتمام چهارمین دوره صدراعظمی او در آلمان در سال 2021 از این سمت کنار می رود.

صدراعظم آلمان همچنین از انتخاب مانفرد وبر عضو آلمانی مجلس اروپا برای ریاست بر کمیسیون اروپا حمایت نموده است.

دوره ریاست 5 ساله ژان کلود یونکر رئیس کنونی کمیسیون اروپا 31 اکتبر 2019 (9 آبان 1398) به اتمام می رسد.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 12 مرداد 1398 بروزرسانی: 11 مهر 1399 گردآورنده: sctm.ir شناسه مطلب: 238

به "حمایت مشروط ماکرون از ریاست مرکل بر کمیسیون اروپا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمایت مشروط ماکرون از ریاست مرکل بر کمیسیون اروپا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید