دبیرکل سازمان ملل: برای صدور ویزا روحانی و ظریف کوشش می کنیم

به گزارش تیم علمی، دبیرکل سازمان ملل متحد اعلام نمود برای صدور ویزا رئیس جمهور و وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و سفر آنها به نیویورک با مقامات آمریکایی در تماس است.

دبیرکل سازمان ملل: برای صدور ویزا روحانی و ظریف کوشش می کنیم

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد روز چهارشنبه اعلام نمود در راستای یاری به صدور ویزا برای حسن روحانی رئیس جمهور و محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و فراهم کردن امکان سفر آنها به نیویورک برای شرکت در مجمع سالانه سازمان ملل متحد، رایزنی هایی را با مقامات آمریکایی داشته است.

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان امروز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیئت دولت در گفت وگویی کوتاه با خبرنگار حوزه دولت خبرنگاران گفت: سفرم به نیویورک قطعی نشده است.

وی همچنین در پاسخ به این سؤال که آیا شما همراه رئیس جمهور به نیویورک خواهید رفت؟ گفت: ببینیم چه می گردد، فعلاً قطعی نشده است و فعلاً ویزا نداریم.

در حالی که هفتاد و چهارمین مجمع عمومی سالانه سازمان ملل متحد از روز گذشته شروع شده و نشست های مربوط به سران کشورها نیز از سه شنبه آینده شروع خواهد شد، دولت آمریکا در ادامه اقدامات غیرقانونی خود علیه ایران همچنان از صدور ویزا برای رئیس جمهور و وزیر امور خارجه کشورمان خودداری می نماید.

اتخاذ چنین سیاست هایی از سوی آمریکا باعث شده است که بعضی کشورها ضرورت انتقال مقر سازمان ملل متحد به کشورهای بی طرف را مطرح نمایند.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 27 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sctm.ir شناسه مطلب: 451

به "دبیرکل سازمان ملل: برای صدور ویزا روحانی و ظریف کوشش می کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دبیرکل سازمان ملل: برای صدور ویزا روحانی و ظریف کوشش می کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید