فرایند صلح افغانستان به خوبی پیش می رود

به گزارش تیم علمی، رئیس شورای عالی صلح افغانستان در این باره گفت که اعلام آتش بس و کاهش خشونت در روزهای گذشته و تسریع فرایند آزادی زندانیان طالبان و دولت علامتی خوب در مورد فرایند صلح افغانستان به شمار می آید.

فرایند صلح افغانستان به خوبی پیش می رود

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری خبرنگاران، عبدالله عبدالله رئیس شورای عالی صلح افغانستان امروز در یک نشست خبری در کابل اعلام نمود که این شورا کار خود را شروع نموده و هیئت مذاکره کننده افغانستان برای تبادل نظرهای بین الافغانی نیز مشخص شده است.

رئیس شورای عالی صلح افغانستان در این باره گفت که اعلام آتش بس و کاهش خشونت در روزهای گذشته و تسریع فرایند آزادی زندانیان طالبان و دولت علامتی خوب در مورد فرایند صلح افغانستان به شمار می آید.

عبدالله عبدالله در ادامه آزادی زندانیان از سوی دولت افغانستان و طالبان را یک فرایند امیدوارکننده برای شروع تبادل نظر و رسیدن به صلح در این کشور دانست.

لازم به ذکر است، در پی جنجال 5 ماهه پس از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری افغانستان، عبدالله عبدالله و اشرف غنی رئیس جمهور این کشور توافقنامه سیاسی را امضا کردند که بر اساس آن ریاست شورای عالی مصالحه ملی به عبدالله واگذار شد.

بر اساس این توافقنامه سیاسی، شورای عالی صلح دارای بخش های مجمع عمومی، کمیته رهبری، هیئت مذاکره کننده و دبیرخانه است.

4129/

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 12 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sctm.ir شناسه مطلب: 1093

به "فرایند صلح افغانستان به خوبی پیش می رود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرایند صلح افغانستان به خوبی پیش می رود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید