نیروهای ائتلاف ضد داعش به رهبری آمریکا عراق را ترک می نمایند

به گزارش تیم علمی، ائتلاف نظامی ضد داعش به رهبری آمریکا اعلام نمود در چند روز و هفته آینده نیروهایش را از عراق خارج می نماید و دوباره آرایش می دهد.

نیروهای ائتلاف ضد داعش به رهبری آمریکا عراق را ترک می نمایند

به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز در نامه ای که ویلیام اچ سیلی سوم سرتیپ سپاه تفنگداران دریایی آمریکا، فرمانده گل گروه رزمی عراق در این نامه نوشته است: جناب، در دفاع از حاکمیت ملی عراق و بر اساس تقاضای مجلس و نخست وزیر عراق، گروه رزمی ترکیبی مشترک- عملیات راهکار نهایی (CJTF-OIR) آرایش نیروهایش را در طول روزها و هفته های آینده تغییر می دهد تا برای حرکت بعدی آماده گردد.

در ادامه نامه آمده است:ما به تصمیم حاکمیتی شما در دستور دادن به خروج ما احترام می گذاریم.

هنوز دقیقا روشن نیست آیا همه حدود 5000 نظامی آمریکا عراق را ترک خواهند کرد یا نه.

دوشنبه شب 16 دی صدای چندین بالگرد بر فراز بغداد شنیده شد. هنوز معلوم نیست آیا پرواز این بالگردها مربوط به تخلیه نیروها است یا نه. در نامه آمده است که نیروهای آمریکایی برای تخلیه از بالگرد استفاده می نمایند.

در این نامه آمده است: در طول این زمان، افزایش پرواز بالگردها در داخل و اطراف منطقه بین المللی بغداد رخ خواهد داد. منطقه بین المللی (IZ) بغداد نام رسمی منطقه سبز بغداد است که محل ساختمان های دولتی و سفارت خانه کشورهای خارجی است و به شدت از آن محافظت می گردد.

اصالت این نامه که خطاب به کمیته عملیات ترکیبی مشترک بغداد در وزارت دفاع عراق نوشته شده است، بوسیله یک منبع نظامی عراقی برای رویترز مسجل شده است.

از طرف دیگر، یک سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) گفت در حال حاضر نمی تواند اصالت این نامه را تایید کند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 7 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sctm.ir شناسه مطلب: 777

به "نیروهای ائتلاف ضد داعش به رهبری آمریکا عراق را ترک می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نیروهای ائتلاف ضد داعش به رهبری آمریکا عراق را ترک می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید