پوشش واکسیناسیون خوزستان 5 درصد پایین تر از کشور است

به گزارش تیم علمی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با بیان این که 72.1 درصد جمعیت بالای 18 سال خوزستان حداقل یک دوز واکسن را دریافت نموده اند، گفت: این اندازه پوشش واکسیناسیون، 5 تا 6 درصد از میانگین کشوری کمتر است.

پوشش واکسیناسیون خوزستان 5 درصد پایین تر از کشور است

گزارش گروه استان ها خبرنگاران، دکتر فرهاد ابول نژادیان در نشست ستاد استانی مدیریت کرونا در استانداری خوزستان برگزار گشت، اظهار کرد: در حال حاضر هفت شهر استان خوزستان در شرایط زرد و یک شهر در شرایط نارنجی قرار دارند.

وی اضافه کرد: بر این اساس رامهرمز در شرایط نارنجی و شهرهای خرمشهر، شوشتر، اندیمشک، آبادان، دزفول، اهواز و مسجدسلیمان در شرایط زرد و مابقی شهرها در وضیت آبی قرار دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به ادامه کاهش مراجعه و بستری در مراکز درمانی، گفت: در حال حاضر 431 بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان های خوزستان بستری اند که 285 نفر از این تعداد در بخش های عادی و 146 نفر در بخش های مراقبت ویژه بستری هستند.

وی اضافه کرد: در هفته گذشته موارد ابتلا به بیماری در استان خوزستان نسبت به هفته قبل از آن 28 درصد، بستری 24 درصد و فوت 20 درصد کاهش یافته است.

ابول نژادیان بیان نمود: امروز تعدادی از شهرهای استان های دیگر در شرایط قرمز قرار گرفتند که این شرایط نشان می دهد با کوچک ترین سهل انگاری ممکن است در شرایط رنگ ها تغییر ایجاد گردد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به تزریق 4 میلیون و 200 هزار دوز واکسن کرونا در استان خوزستان تا 6 آبان ماه، بیان نمود: تا به امروز 46 درصد جمعیت استان خوزستان هر دو دوز واکسن را دریافت نموده اند.

وی اضافه کرد: 72.1 درصد جمعیت بالای 18 سال خوزستان حداقل یک دوز واکسن را دریافت نموده اند که این مقدار پوشش واکسیناسیون، 5 تا 6 درصد از میانگین کشوری کمتر است. این مساله به علت تبلیغات سوء علیه واکسیناسیون و عدم استقبال بعضی مردم از واکسیناسیون است.

ابول نژادیان گفت: بر اساس اطلاعات سامانه سیب، پوشش واکسیناسیون گروه 12 تا 18 سال استان خوزستان 61.2 درصد اما بر اساس اعلام آموزش و پرورش خوزستان 68 درصد است که شاید این تفاوت آماری به علت ترک تحصیل بعضی از این دانش آموزان باشد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 28 آذر 1400 بروزرسانی: 28 آذر 1400 گردآورنده: sctm.ir شناسه مطلب: 1947

به "پوشش واکسیناسیون خوزستان 5 درصد پایین تر از کشور است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پوشش واکسیناسیون خوزستان 5 درصد پایین تر از کشور است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید