پیشنهاد یاری اقتصادی 220 میلیون دلاری کانادا به اوکراین

به گزارش تیم علمی، خبرنگاران: وزیر خارجه کانادا روز گذشته تاکید نمود، این کشور یاری مالی 220 میلیون دلار کانادایی (198 میلیون دلار آمریکا) را به اوکراین پیشنهاد نموده تا به رشد مالی باثبات و پایدار این کشور یاری کند.

پیشنهاد یاری اقتصادی 220 میلیون دلاری کانادا به اوکراین

از سفر با تور کانادا ارزان قیمت لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، جان بیرد وزیر خارجه کانادا در جمع خبرنگاران توضیح داد، یاری مالی 220 میلیون دلاری کانادا به اوکراین بر اساس بسته ای خواهد بود که شامل حمایت صندوق بین المللی پول نیز خواهد شد. صندوق بین المللی پول مذاکرات خود برای اعطای یاری مالی به اوکراین را شروع نموده است.

بر اساس این گزارش آمریکا، اتحادیه اروپا و کانادا آمادگی خود را برای اعطای یاری مالی به اوکراین اعلام نموده اند. پیش شرط اعطای این یاری مالی توافق مقام های اوکراین با صندوق بین المللی پول خواهد بود. وزیر خارجه کانادا اضافه کرد، این تنها مساله نوشتن یک چک نیست. بی شک صندوق بین المللی پول خواهان معین شرایط مشخصی برای بهبود شرایط مالی اوکراین است و کانادا نیز حمایت قاطع خود را برای تامین منابع مالی مورد احتیاج اعلام می نماید.

کانادا به طور آشکار از اقدام نظامی روسیه در اوکراین و تصرف شبه جزیره کریمه به شدت انتقاد نموده و اموال و دارایی های مربوط به ویکتور یانوکویچ رئیس جمهور سابق اوکراین و اطرافیان وی را توقیف و ضبط نموده است.حمایت صندوق بین المللی پول برای مقام های اوکراینی از اهمیت فوق العاده زیادی برخوردار است تا بتوانند اقتصاد این کشور را به راستا رشد و رونق بازگردانند. مقام های اوکراینی خواهان دریافت حداقل 15 میلیارد دلار یاری مالی از صندوق بین المللی پول شده اند.

سنای آمریکا پیش از این با اعطای یاری مالی یک میلیارد دلاری به اوکراین موافقت نموده است. روسیه نسبت به اعطای یاری مالی به دولت جدید اوکراین هشدار داده است. روسیه بر این باور است که مقام های جدید اوکراین با زور و خشونت به قدرت رسیده اند و چنین رژیمی فاقد مشروعیت است.

منبع: تسنیم
انتشار: 26 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sctm.ir شناسه مطلب: 332

به "پیشنهاد یاری اقتصادی 220 میلیون دلاری کانادا به اوکراین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیشنهاد یاری اقتصادی 220 میلیون دلاری کانادا به اوکراین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید