یونان به منطقه یورو تعلق دارد و باید بماند

به گزارش تیم علمی، خبرنگاران: نخست وزیر فرانسه امروز سه شنبه تاکید نمود که پاریس نگران تاثیرات خروج احتمالی یونان از منطقه یورو بر کل دنیا است و هنوز شانس دستیابی به توافق با آتن وجود دارد.

یونان به منطقه یورو تعلق دارد و باید بماند

سفر با تور ارزان یونان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید و شهرهای سانتورینی، آتن و میکونوس را ببینید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، مانوئل والس نخست وزیر فرانسه در مصاحبه با رادیوی این کشور توضیح داد: فرانسه متقاعد شده است که ما نمی توانیم ریسک و خطر خروج یونان از منطقه یورو را قبول کنیم، اقدامی که می تواند بر کل اقتصادهای دنیا تاثیر بگذارد. هنوز پایه و اساس دستیابی به یک توافق وجود دارد. در مورد استمهال بدهی های یونان هیچ تابویی وجود ندارد.

نخست وزیر فرانسه در ادامه گفت: پاریس همه کوشش خود را انجام خواهد داد تا یونان در منطقه یورو باقی بماند چرا که یونان به منطقه یورو تعلق دارد، در قلب پروژه اروپایی.

اظهارات نخست وزیر فرانسه چند ساعت قبل از نشست فوق العاده رهبران منطقه یورو بوده است. رهبران اروپایی قصد دارند در این نشست در مورد همه پرسی اخیر یونان گفتگو نمایند.

بیش از 61 درصد مردم یونان در همه پرسی روز یکشنبه با شرایط درخواستی وام دهندگان بین المللی برای اعطای یاری های مالی جدید به این کشور مخالفت کردند.

نتایج این همه پرسی احتمال خروج یونان از منطقه یورو و بازگشت به سیستم پولی دراخما را تقویت نموده است.

وزیر توسعه مالی روسیه نیز پیش بینی کرد که احتمال خروج یونان از منطقه یورو کمتر از 50 درصد خواهد بود. آلکسی اولیوکائف توضیح داد: احتمال خروج یونان از اتحادیه پولی اروپا قابل توجه بوده ولی کمتر از 50 درصد است.

یونان به خاطر بحران بدهی در آستانه ورشکستگی و خروج از منطقه یورو قرار گرفته است. یونان با بدهی 350 میلیارد دلاری روبرو است که حدود 270 میلیارد دلار آن بدهی این کشور به وام دهندگان بین المللی است.

پ

منبع: تسنیم
انتشار: 1 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sctm.ir شناسه مطلب: 952

به "یونان به منطقه یورو تعلق دارد و باید بماند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یونان به منطقه یورو تعلق دارد و باید بماند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید