برای کاهش استرس روزانه 30 دقیقه ورزش کنید

به گزارش تیم علمی، عضو انجمن پزشکان ورزشی می گوید: تحقیقات نشان می دهد ورزش بیشتر از دارو درمانی، در کاهش سطح استرس و اضطراب موثر است.

برای کاهش استرس روزانه 30 دقیقه ورزش کنید

حسین سعادت مهر در گفت وگو با خبرنگاران، اضافه کرد: ورزش به دو صورت فیزیولوژیکی و روانی سبب کاهش استرس در بدن می گردد. از لحاظ فیزیولوژیکی با تاثیری که ورزش بر روی انتقال دهنده های عصبی می گذارد به ساختار مغز یاری می نماید و در سطح روانی با ایجاد احساس مثبت حال افراد را بهبود می بخشد . به طوری که تحقیقات نشان می دهد ورزش بیشتر از دارو درمانی در کاهش سطح استرس و اضطراب موثر است.

وی اعلام نمود: استرس سبب تضعیف سیستم دفاعی بدن، افزایش احتمال حملات قلبی، افزایش کلسترول و قند خون و همچنین چاقی و بیماری های پوستی می گردد. بنابراین بهتر است جهت کاهش استرس و فشارهای روانی روزانه 30 دقیقه به انجام تمرینات ورزشی پرداخته گردد.

عضو انجمن پزشکان ورزشی اضافه کرد: ورزش روزانه باید طوری باشد که فرد از انجام دادن آن لذت ببرد. زیرا انجام فعالیت ورزشی به صورت اجباری سبب کاهش خلق مثبت و بی حوصلگی شده و ممکن است خود منبع جدیدی از استرس را به وجود آورد.

سعادت مهر اظهار کرد: انجام فعالیت های ورزشی سبب بهبود خلق و خو، احساس سر مستی، سرخوشی و اعتماد بنفس و عزت نفس را در بعد فردی و اجتماعی افزایش می دهد.

وی انجام ورزش هایی همچون پیاده روی، یوگا، تمرینات آرام سازی ذهن و بدن، شنا و حرکات کششی را در برطرف استرس بسیار موثر مطرح کرد.

عضو انجمن پزشکان ورزشی در انتها گفت: در کنار ورزش منظم پیروی از یک رژیم غذایی سالم همچون انواع مغزی ها، اسفناج و استفاده از دمنوش های گیاهی در برطرف استرس تاثیرگذار است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 30 بهمن 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sctm.ir شناسه مطلب: 81

به "برای کاهش استرس روزانه 30 دقیقه ورزش کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برای کاهش استرس روزانه 30 دقیقه ورزش کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید